Giulia Millanta – Conversation with a Ghost

Giulia, singer/songwriter/gitariste, geboren in Florence, Italië, tegenwoordig woonachtig in Austin, Texas, kwam bij mij voor het eerst in 2016 op de radar met haar album Moonbeam Parade. En die kennismaking was een aangename. Inmiddels twee jaar verder ligt daar de nieuwe schijf Conversation with a Ghost en met dit album trekt zij de lijn door met weer mooie songs. Was zij op Moonbeam al niet voor één stijl te vangen, daar breidt zij dat op Conversation nog verder uit.

De opener Blinded by the Sun legt de lat gelijk al hoog, een mooie compositie met de nodige drama gezongen, aangevuld met een klagende klarinet, het eerste kippenvel is er al. In Hourglass laat zij naast haar zang ook de gitaar uitstekend beheerst. In Puppet on a String sluipen de eerstel jazzy gevoelens binnen met een goed op drift zijnde ritme sectie en een saxofoon die zo lekker door het nummer heen wandeld. Violence krijgt met de accordeon een heel fijn Slavische sound mee en Giulia’s zang maakt het heerlijk dramatisch. In Coney Island wordt het een goed in het gehoor liggend jazzy nummer met een freestylende klarinet, één van de pareltjes van dit album. Enough is Enough is een wat meer bluesy nummer die perfect in het afwisselende plaatje past. Gelukkig is het nog niet genoeg en volgen er twee nummers die ook beide oorstrelend zijn.

Giulia Millanta heeft met Conversation with a Ghost weer een top plaat uitgebracht en het zal ook zeker de moeite waard zijn om haar live aan het werk te zien.
De CD verschijnt op 22 juni en is dus ook tijdens de optredens nog niet verkrijgbaar. Je kunt al wel vast een pre-order plaatsen: https://www.pledgemusic.com/projects/giuliamillanta

NL Tour: