CD recensie Brad Wilson – Blues Thunder

De uit California afkomstige zanger/gitarist Wilson staat garant voor het wat steviger blueswerk. Met ‘Hands on the wheel’ had hij al een prima schijf neergezet en dan is nu hier de opvolger, “Blues thunder.

Maar bij het eerste nummer slaat je de schrik wel even om het hart, ‘Is it any wonder’ klinkt niet direct des Wilson’s, het klinkt wat meer poppy, niet direct mijn smaak, een beetje gladjes. Maar vanf nummer twee, ‘Change it up’ komt de ware weer boven drijven. Fijn gitaarspel en dito zang met daarbij lekker toetsenwerk van Kirk Nelson. ‘Blue shadows’ is een wat meer laid back bluezy/jazzy nummer, waarbij opvalt dat zijn stem uitermate geschikt is voor dit genre. ‘Step by step’ is meer uptempo met lekkere mondharp van Tumbleweed Mooney afgewisseld met scherpe gitaar rifjes. ‘Blues thunder’ is het stevigste nummer wat logisch is gezien de titel. ‘Let’s go barefootin’ it’ is één van de mooiere nummers met een strak ritme met weer veel ruimte voor de bluesharp. En dan komt er een nummer, niet slecht, maar meer voor de Bruce Springsteen liefhebber, het had een nummer van hem kunnen zijn maar niet echt mijn muzieksmaak. Van ‘Cool runnin’ kan ik zeggen, denk een beetje aan de Little River Band, fijn sfeertje, maar toch wel even wennen aan deze sound. De laatste vier nummers zijn weer dik in orde waarvan de laatste, ‘Never again’ meer op het level van de titeltrack zit.

Blues thunder? Laat je niet misleiden door de titel, de thunder valt wel mee en op twee missers na is het een lekker luister album geworden, moet wel gezegd, het niveau van ‘Hands on the wheel’ wordt niet gehaald.