Debra Power – Even Redheads Get The Blues

Debra Power, zangeres, pianiste, songwriter is voor velen in Nederland nog een verborgen parel. Maar daar moet wel verandering in komen nu deze semi finaliste van de IBC in Memphis 2016 haar album ‘Even Redheads Get The Blues’ heeft uitgebracht. Vocaal gezien doet zij haar achternaam eer aan, wat een power heeft zij in huis. Haar stem doet mij aan een mengeling van Eden Brent en Chastity Brown denken en laat dat nu net de zangeressen zijn waar ik wel een zwak voor heb. Maar alleen met de stem kom je er niet, muzikaal moet het ook kloppen. En dat doet deze cd, met allemaal songs van eigen hand, zeker.

Debra krijgt ondersteuning van Mike F. Little (hammond B3), Russell Broom (gitaar), Chris Byrne (bas), Kelly Kruse (drums) en Mike Clark (sax). De boogie ‘Streets Of Heaven’ knalt er gelijk in, piano zoals het hoort op een boogie en een scheurende sax en dan die strot, geweldig. Een slow blues zoals ‘Just A Little Bit’ is van grote schoonheid met vocale uithalen tezamen met een klagelijke sax en zorgen voor de nodige ladingen kippenvel. In ‘I’m So Happy’ gaat zij weer lekker te keer op de piano en laat werkelijk horen hoe gelukkig zij is en waar ook Russell even helemaal op zijn gitaar los mag gaan. Ook een geweldig nummer is de gospel ‘Jesus Is Crying’ waar de vergelijking met Chastity Brown volledig op gaat.

Kent dit album zwakke nummers? Nee, allemaal even goed. Deze roodharige heeft het helemaal waar gemaakt op ‘Even Redheads Get The Blues’

Website Debra Power