Duketown Slim – Devil’s Trading Company

Eindelijk na jaren van aandringen is er dan eindelijk een cd van deze in ’s Hertogenbosch opgegroeide en in Hengelo woonachtige muzikant. Hij kondigt zichzelf aan met een geniale intro, die klinkt als een 78-toren bakkelietplaat, geheel in stijl gezien de old school delta blues van Slim. Je kunt zijn stijl vergelijken met Hans Theessink, maar dan met meer variatie in zijn stem. Voor deze cd heeft hij een stelletje fijne bevriende muzikanten om zich heen verzameld zoals in het eerste nummer Dragging al te horen is. Geert Meuffels weet wat piano spelen is en Dennis Wintels speelt op zijn Sousaphone alsof hij Jon Sass in eigen persoon is, dit gekoppeld aan de stem van Slim maakt dit gelijk al een (dixie) topnummer. In Broken Soul Blues komt de kwaliteit van slide en fingerpicking van Slim tot zijn recht en laat horen dat de oude blues nog steeds leeft. Dat een in een thuis studio prima opgenomen kan worden heeft Slim met deze cd laten horen, met het keukengerei in de buurt is het naturlijk een uikomst voor het nummer Home Depot. Het nummer No Waltz, een mooie wals met vriendin Jennifer Bomert voor de prachtige backingvocals, was al voor de cd vaak live te horen en staat hier gelukkig ook op, bijzonder mooi. Behalve de al genoemde muzikanten spelen ook Rob Koppenberg (accordion), Fred van der Wende (upright bass) en Eric van der Wal (drums/percussie/keukengerei) hun potje mee.

Ook al wordt er snel gezegd de produktie, opnames en mixen te laten doen door professionals, heeft Duketown Slim dit alles zelf gedaan, ook vanwege de kosten natuurlijk. Maar hij hoeft daar geen spijt van te hebben. Welke pro had dit beter gedaan zonder het authentieke te verliezen? Dit alles heeft geresulteerd in een top cd die zich zeker kan meten met vele internationale.

duketown slim
01. Intro
02. Dragging