Friends & Legends of Louisiana – Friends & Legends of Louisiana

Lucas Spinosa (muzikant en songwriter) en muziekpromotor en manager  Mike David lopen al een tijdje met de gedachte rond om de beste zangers  en muzikanten van Louisiana en omstreken uit te nodigen voor een gezamenlijk cd project, met als doel om de grote variatie aan muziekstijlen, die het zuiden van Amerika kent te laten samensmelten tot één geheel. Voor de opnames van de cd werd de Brignac Lane Studio in St. Amant, Louisiana geboekt waar toetsenist Lucas Spinosa  de gitaristen Cranston Clements en Bob Henderson, bassist David Hyde, drummer Brian Brignac en de koperblazers Jason Parfait en Ian Smith heeft uitgenodigd om de muzikale basis vast te leggen.

Met een keur aan zangers, die ieder één track voor hun rekening nemen heeft dit een zeer gevarieerd geheel opgeleverd is meteen de conclusie na een eerste draai beurt. Jason Parfait, die tevens een geweldige partij saxofoon speelt, neemt als vocalist de groovende shuffle Beale Street Blues voor zijn rekening. Een ijzersterke openingstrack waarop de blazerssectie meteen een prominente rol innemen. Door met While You’re Still Mine, een soulvolle ballad waarin Parker Jones de honneurs als zanger waarneemt. Belly Of The Beast drijft op een Zuid Amerikaans ritme. Op deze track vult Sonny Landreth met zijn herkenbare slidespel zanger Wayne Toups geweldig mooi aan. Don Rich neemt de op slepende rhythm ’n blues song Want It To Be de zang voor zijn rekening een rol die gitarist Bob Henderson op I Believe , die eveneens als rhythm ’n bluessongs kan worden aangemerkt op zich neemt. En natuurlijk mag Kenny Neal uit Baton Rouge niet op deze productie ontbreken. Naast de zangpartijen weet hij met zijn harmonicaspel een heerlijke bluesy uitvoering van Southern Side Of Live vol overtuiging neer te zetten. Red Tails Lights On A Blues Highway, die gezongen wordt door Chris LeBlanc staat samen met de rocker Living In A Fantasy, met Ryan Foret als vocalist wat dichter bij de blues. The Two Of Us  met vocalist Gregg Martinez en de afsluitende track Memories waar die rol wordt opgepakt door Bryan Romano zou ik daar en tegen weer onder de ballads willen scharen.

Zoals gezegd veel variatie qua stijlen op Friends & Legends of Louisiana. De voortreffelijke backing band weet het een en ander tot één voortreffelijk geheel te brengen waardoor het niet eens echt opvalt dat we het hier met zoveel vocalisten van doen hebben. Rest mij nog te melden dat Elaine Foster en Taylor Lendo voor de nodige background vocals hebben gezorgd.

Trackinglist:
01 BEALE STREET BLUES (4:14)
(Featuring Jason Parfait on vocals)