Kat Riggins – Blues Revival

Kat Riggins was 2015 voor het eerst in Nederland te bewonderen. Het jaar daarvoor had zij het debuut album Lily Rose uitgebracht waar in Nederland te weinig aandacht aan geschonken is. Met Blues Revival moet dat een beter vervolg krijgen gezien Kat’s muzikale potentie. Van de tien nummers zijn er acht van eigen hand. Change is Gonna Come (Sam Cooke) en Blues is My Business (Kevin Bowe) zijn de twee covers waarvan de eerste wel een heel mooie vertolking is. Geen strijkers zoals bij Sam zelf, een eigen intro als aankondiging over hoe zij de blues speelt en voelt, een pracht stuk. Kat wil de mensen verleiden meer naar de bleus  te laten luisteren en dat doet zij door soms een eigenzinnige invulling te geven aan de blues met een scheut soul, funk, gospel en zelfs hiphop en southernrock. Tel daar bij op de prettige strot die Kat op kan zetten, deze kan hard en rauw, maar ook zacht en heel gevoelig zijn en je begrijpt dat deze blues heerlijk verteerbaar is. Maar het is niet alleen Kat natuurlijk, zij heeft namelijk een prima band om zich heen verzameld die bij haar teksten prima arrangementen hebben weten te maken. Darrell Raines (gitaar, keys, backing-vocals), George Caldwell (bass) en Doc Allison (drums) zorgen er voor dat Kat de mogelijkheid krijgt te excelleren. Maar dat geldt ook andersom, de muzikanten krijgen van Kat ook de ruimte om hun beste kant te laten zien, zowel als sterk ritmische begeleiding als in een solo. Kortom een cd die de carrière van Kat Riggings en haar mannen in Europa meer glans moet geven.

kat riggins
Tracks:
01. Now I See