Miss Lady Blues – Moe Betta Blues

Kesha Boyd veranderd in Miss Lady Blues zodra ze het podium betreedt. Zij groeit op in een familie waarin muziek een belangrijk onderdeel uitmaakt van het dagelijks leven en iedere dag dan wel Blues, Jazz, Gospel, Country, Motown en alles wat er tussen zit via de speakers door de kamer schalt. Sinds 2013 werkt deze in Tuscaloosa, Alabama geboren zangeres aan haar muziekcarrière. Tegenwoordig opereert Miss Lady Blues vanuit Atlanta, Georgia.

In 2017 verschijnt haar eerste album ‘Pieces of my soul’. Dit jaar verwierf ze een ‘Alabama Best Female Blues Artist of the year Award’ waarmee ze de nodige waardering mocht ontvangen. Kesha Boyd schrijft haar eigen materiaal en put daarvoor uit eigen levenservaringen en verhalen die zij op doet tijdens het lezen van kranten en gesprekken met anderen. Ondanks haar podiumnaam categoriseert zij zichzelf niet als pure bluesartiest maar meer in het soulbluesgenre.

Dat is ook precies wat we terugvinden op het zojuist verschenen album ‘Moe Betta Blues’ dat acht titels telt. Miss Lady Blues trapt af met de slepende shuffle ‘Back It Up With That Lip’, waarin meteen haar warme soulvolle stem in het oog springt. Funky en groovende stukken als ‘She Ain’t Me’, ‘Addicted’ en ‘Baby’ wisselen soulgetinte stukken (Being The Love en Loving You) op smaakvolle wijze af. Kesha Blue besluit met het naar rhythm ’n blues neigende ‘Can’t Be Love’, dat voorzien is van fraaie gitaarlicks van vermoedelijk Dexter Allen, die naast Sam Reynolds en Trevor James verantwoordelijk is voor de baspartijen. Joey Robinsons neemt naast alle toetsenpartijen de functie van slagwerker waar, waarmee de bezetting van de ondersteunde musici beperkt blijkt.

Kortom, acht compacte eigentijdse moderne songs met een flinke dosis soul, funky grooves, maar altijd met een bluesy ondertoon dat en breed publiek zal aanspreken.

Tracklisting:
01 Back It Up With That Lip