Natural Blues – I Am Not Don Quixote

De Duitse zanger gitarist Norbert Egger, de man achter City Blues Connection en Natural Blues is een uiterst actieve man blijkt nog maar eens weer. Onlangs bespraken we het mini album Natural Blues Extraordinary Times (The Duo Sessions) met een speeltijd van ruim negenentwintig minuten, dat hij had opgenomen met bassist Alex Meik en waarop pianist Michael Alf en harmonicaspeler Hubert Hofherr op enkele tracks voor de nodige ondersteuning zorgen. De acht tracks die het album kent vinden we ook weer terug op het zojuist verschenen ‘I Am Not Don Quixote’, dat is aangevuld met zes nieuwe opnames en enkele songs van de EP ‘I Can’t Breath’, ook deze schijf is eerder door Bluesnrootscorner besproken. Het aanvullende materiaal op de nieuwe uitgave, dat een akoestisch karakter heeft beweegt zich tussen country blues (We’ll Handle That en Nanna) en fraai shuffle werk (Slidin’ To Call For Action, She’s Great en Good Riddance). Het instrumentaal gespeelde ‘Slidin’ To Call For Action’ kent op deze schijf twee uitvoeringen en zoals de titel al aangeeft schuift Norbert Egger op deze tracks het glazen dan wel metalen buisje over zijn vinger om vol overtuiging een heerlijke partij slide neer te zetten. ‘Good Riddance’ is een vervolg op de de single ‘Shame On You, Mr. Trump’, de kritische single die de band in 2019 heeft uitgebracht en ook nu weer spreekt Norbert Egger zich wederom kritisch uit over de handel en wandel van Donald Trump.

Al met al is ‘I Am Not Don Quixote’ een prima aanvulling op het eerder uitgebracht ‘Extraordinary Times’.

Tracklisting:
01 We’ll Handle That