No Sinner – Old Habits Die Hard

Voor wie het debuut album ‘Boo Hoo Hoo’ kent heeft waarschijnlijk net zo uitgekeken naar de opvolger als ik. En het is het wachten waard geweest. Frontvrouw “powerhouse” Colleen Rennison stuwt de band naar grote hoogte. Overigens is Colleen ooit begonnen met zingen in tientallen cover bands, Ook de spotlights was zij al gewend met haar rolletjes als artiest naast oa Michelle Pfeiffer en Bruce Willis.

En voorlopig zal zij met No Sinner ook wel in de spotlights blijven staan gezien het resultaat van ‘Old Habits Die Hard’. Stevige en soms melodieuze rock en een stem met een groot bereik weten je in hogere sferen te brengen. De eerste track nodigt gelijk uit de volumeknop open te draaien, strak ritme, felle gitaar en de lekkere uithalen van Colleen in ‘All Woman’. In ‘Lead Foot’ wordt de muziek wat rauwer evenals de zang, tegen het agressieve aan maar o zo heerlijk. In ‘Saturday Night’ lijken de Ramones herboren te zijn maar dan wel steviger en dat alles met Colleen met de swing van Tina Turner uit betere tijden, een top nummer. Dat No Sinner ook uit een ander vaatje kan tappen blijkt in ‘Hollow’, een voor hun doen rustig nummer en met veel gevoel gezongen en schitterend gitaarwerk. Hier blijkt ook wat Colleen in haar mars heeft, wat een strot, kippenvel. Er volgt nog één zo’n rust puntje, ‘Lines on the Highway’, de rest is bere stevig met als uitschieter, maar wel prachtig gespeeld het laatste nummer ‘Mandy Lyn’. Mandy Lyn produceerde overigens de video van het nummer ‘One more Time’.

Dit is rock (& roll) zoals het hoort, een top plaat!

Release datum 20 mei 2016
Label: Mascot Label Group