Slinky & P’Tit Loup – Movin’ On

Als je je laat inspireren door The Cosimo Matassa Story is één ding. Maar dan ook daar nog covers van gebruiken en dat tot een goed einde brengen is een tweede. Slinky Williams (vocals, mandolin, guitar) en P’tit Loup (vocals, acoustic and electric guitars) hebben zich aan enkele covers gewaagd, aangevuld met eigen werk heeft dit geresulteerd in Movin’ On.

Art Neville’s Cha Dooky-Doo wordt in ieder geval goed vertolkt ook al mis ik een beetje dat rauwe van de mondharmonica in het origineel, maar daar staan tweestemmige stukken tegenover.
Beat Up Guitar van Shemekia Copeland is een lastige. Shemekia is gezegend met een geweldige strot maar dat wordt goed opgevangen door dit niet te kopiëren maar net wat ingetogener te zingen en instrumentaal een schepje er boven op te gooien. Dance The Night Away With You van Dr John wordt uitstekend onder handen genomen met prima fingerpickin’ mandoline van Slinky en stemmen van beide geeft het nummer een authentiek oud geluid, heerlijk nummer. Met Movin’ On laten zij ook hun eigen schrijf talent horen. En dat geldt ook zeker voor het met een New Orleans swing gelardeerd nummer The Girl With The Broken Heart dat ondanks de tekst je een vrolijk gevoel geeft zo lekker als dit muzikaal in elkaar zit. You’re A No Good Man is zo heerlijk laid back, goed vor een paar repeats om daarna er weer een heerlijke swing uit te gooien, Danser Le Swing, een nummer dat niet had misstaan op het repertoire van Carla Bruni, geweldig. Van de covers is er één, die hoe knap dan ook, omgezet van een stuk voor piano naar gitaar, mij minder kan bekoren dan het origineel, Tipitina van Professor Longhair. Maar dat is dan ook het enige min puntje van deze heerlijke luister cd.

slinky-ptit-loup
01. Cha Dooky-Doo
02. Beat Up Guitar