The Rides – Pierced Arrow

In 2013 vonden Stephen Stills, Barry Goldberg en Kenny Wayne Shepherd elkaar in The Rides. Dit resulteerde in het album ‘Can’t Get Enough’. Nu, 3 jaar later laten zij horen dat zij er, geheel volgens de eerste titel, nog niet genoeg van hebben. Gelukkig maar. ‘Pierced Arrow’ klinkt als een klok en zal waarschijnlijk nog beter zijn weg naar het grote publiek vinden.

‘Kick Out Of It’ wordt vet aangezet a la ZZ Top, een fijn nummer, maar de heren laten hier nog niet het achterste van hun tong zien. Dat gebeurd met ‘Riva Diva’ al meer, rock met een lekkere boogie swing. Met ‘Virtual World’ wordt wat gas terug genomen en komen we wat meer in de stijl en sfeer van CSNY, met een ontzettend mooie solo van Kenny. Ook het volgende nummer ‘By My Side’ straalt deze sfeer uit, meerstemmige zang en, daar heb je hem weer Kenny met een kippenvel solo. In ‘I’ve Got To Use My Imagination’ komt het toetsenwerk van Barry heel mooi tot uiting, heel subtiel, prachtige zang van Stephen, ondersteunt door dames die weten wat background zang in houdt. Dan mag het weer wat steviger met ‘Game on’, scheurende gitaar en dito mondharp, heerlijk. En zoals zij al eerder bewezen is de boogie bij hun in goede handen getuige ‘I Need Your Lovin’, heerlijke swingende muziek met zo’n onvoorstelbare fijne gitaar- en harpsolo’s, één van de betere nummers wat mij betreft. Het album bevat één cover, en wel ‘My Baby’ van Willie Dixon, het al veelvuldig gecoverde nummer wordt op de been gehouden door prima piano en gitaarspel en hierdoor terecht een plekje op de cd krijgt.

‘Pierced Arrow’ als opvolger van ‘Can’t Get Enough’ heeft mij positief verrast, twijfelde ik over de eerste, nu ben ik overtuigd en hoop dat er nog nieuwe zullen volgen.

Release datum: 6 mei 2016
Label: Mascot Label Group