Haar ogen zijn de spiegel van haar ziel!

Dat waren de woorden van Jaap Davids, organisator van ‘roots on the road’ in Borger en daar sluit ik mij helemaal bij aan.

Tijdens onze vakantie n Drenthe trad op 9 juli Chastity Brown op in Borger en van Exloo naar Borger is het pakweg 20 minuten fietsen, dus voor de vakantie gelijk kaarten besteld voor deze rasartiest.

Het is de derde keer dat wij haar zien en voor de derde keer is zij weer in staat om je te raken met vrolijke en droevige nummers. En daar komt ook de aanhef van dit schrijfsel naar voren, haar ogen stralen uit wat zij zingt. Als zij het over racisme of het homo zijn heeft, zie je de pijn in haar ogen en dat gaat ook een goed luisteraar en kijker dan ook niet in de koude kleren zitten.

Chastity treedt ditmaal niet met toetsenist Devon Russel Gray op, maar met gitarist Luke Enyeart en drummer Greg Schutte en zetten samen twee lekker lange sets neer met in de eerste set oude en nieuwe nummers van eigen hand en in de tweede set komen daar wonderschone covers bij van onder andere John Hiatt, Bob Dylan, Van Morrison en Nina Simone. En van de laatste speelde zij ‘Baltimore’,als je het over kippenvel hebt, dan was het hier volop aanwezig aangevuld met het nodige traanvocht.

Maar het is niet allemaal droefenis, vrolijke liedjes zijn ook zeker aanwezig en worden met zoveel plezier gebracht, dat zij, met een kleine aanmoediging het publiek in de benen krijgt om mee te zingen en te klappen en dat gebeurde dusdanig massaal dat ook hierbij spontaan kippenvel onstond.

Afsluitend kwam zij met twee toegiften, beide solo, voor het podium voor een nog intiemer gevoel, een waardige afsluiting van wederom een memorabele avond.

Na het concert hadden wij het genoegen om nog ‘even’ met ons vieren uit Enschede met Chastity na te praten, ook hier kon je weer alles in haar ogen af lezen, over het thuis komen en helemaal leeg zijn en eigenlijk even geen oog hebben voor je partner, over Nina Simone en over wat eigenlijk niet. Voordat wij het wisten zaten wij al een uur met elkaar te kletsen. Wat een geweldig mens!!!

Op naar een volgende keer!!!